Let op: je browser is verouderd. Makita.nl wordt niet volledig ondersteund door Internet Explorer. Om de website goed te laten functioneren raden we je aan om een recente versie van Microsoft Edge, Chrome of FireFox te gebruiken.

Terugroepactie Vetspuit DGP180

Makita Nederland B.V. roept het volgende product terug: LXT Vetspuit DGP180 met slang.

Uit een grootschalige wereldwijde test is gebleken dat er een defect aan de meegeleverde slang kan ontstaan. Door het herhaaldelijk buigen van de slangtip, kan er een gat in de buurt van de slangtip ontstaan, waardoor vet eruit kan spuiten. Daarom is besloten om deze slang per direct uit de handel te nemen en deze bij alle gebruikers te vervangen. De vetspuit mag niet meer gebruikt worden totdat er een nieuwe slang is gemonteerd.

Het gaat om de volgende machines en uitvoeringen:

  • Makita Accu-vetspuit DGP180Z  (zonder accu's en lader, in doos ; Barcode 088381 88681 9)
  • Makita Accu-vetspuit DGP180RT (5,0 Ah accu (1 st), snellader, in koffer ; Barcode 088381 88677 2)

En om de volgende slangen:

  • Vetspuitslang 600 mm: 191A80-4 (Barcode 088381 55851 8), 191W59-7 (Barcode 088381 58534 7)
  • Vetspuitslang 1200 mm: 191A79-9 (Barcode 088381 55850 1), 191W58-9 (Barcode 088381 58533 0)

 

Wat is het advies?

De gebruiker moet onmiddellijk stoppen met het gebruik van de DGP180 LXT 18 V accu Vetspuit en de slang. Producten waarop de terugroepactie betrekking heeft, mogen niet langer worden gebruikt.

Raadpleeg voor meer informatie over hoe u te werk moet gaan de volgende instructies van de terugroepactie en de handleiding voor het vervangen van de vetspuitslang.

Als jij getroffen bent, kun je hier het formulier invullen om een nieuwe slang aan te vragen.

Contact

Als je vragen hebt over deze terugroepactie, kun je contact opnemen via: 
T: 040-440 0580
E: terugroepactie@makita.nl 

Informeer andere gebruikers ook over deze terugroepactie, vooral als je vermoedt dat het teruggeroepen product werd aangeleverd, geleend of verkocht aan iemand anders.

Betrokken producten kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van hun serienummer. 

Het serienummer bevindt zich op het label op de contactplaat bij de aansluiting voor de accu. De betrokken serienummers zijn:
- 1001K t/m 225289K
- 1001R t/m 87860R
- 1001E t/m 16934E

Veelgestelde vragen over de Terugroepactie Vetspuit DGP180

  • Ben ik verplicht mijn slang te vervangen?

    Ja, het gebruik van de oude slang wordt ten zeerste afgeraden en geschiedt volledig op eigen risico. Wij adviseren je aan te melden via onderstaande link, of de machine met slang aan te melden voor retour. Zodat wij het, zodra de voorraad beschikbaar is, je kunnen voorzien van een nieuwe slang, of je machine kunnen repareren.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Mag ik de slang ook zelf vervangen?

    Het is geen probleem, mits je de bijgeleverde instructies bij de nieuwe slang nauwgezet opvolgt. Wij verzoeken je vriendelijk je volgens onderstaande link aan te melden, onder vermelding van het serienummer, zodat wij je, zodra deze beschikbaar is, een vervangende slang kunnen toezenden.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

  • Waar moet ik mijn machine inleveren?

    Je kunt ervoor kiezen de machine met slang via een Makita-servicedealer te laten repareren of de machine met slang rechtstreeks naar Makita te sturen. Indien je ervoor kiest de machine via Makita te laten repareren, kun je de onderstaande link gebruiken. Daar is ook meer informatie te vinden over de afgiftepunten waar je het pakket naartoe kunt brengen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Wanneer komen de slangen binnen/wat is de status?

    Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer de slangen beschikbaar zullen zijn. Makita heeft ervoor gekozen de veiligste route te volgen door alle vetspuiten tijdelijk uit de handel te nemen en het gebruik ervan te laten stoppen. Het betreft een wereldwijde terugroepactie, waarbij de slangen over verschillende landen verdeeld zullen worden. De levering zal in fasen plaatsvinden. Wij vragen om je begrip voor deze situatie.

    Wij adviseren je niet te wachten en je direct aan te melden zodra het mogelijk is via de link, of de machine met slang aan te melden voor retour, zodat wij zodra er voorraad beschikbaar is, we je direct een vervangende slang kunnen toesturen of je machine kunnen repareren.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Hoe lang zal het duren voordat de machine retour is van reparatie?

    Helaas, vanwege beperkte voorraad, kan het op dit moment langer duren dan de gebruikelijke 48 uur (exclusief transporttijd), maar wij doen er alles aan om je machine met nieuwe slang zo snel mogelijk weer naar je te retourneren. Makita heeft ervoor gekozen de veiligste weg te bewandelen door alle vetspuiten tijdelijk uit de handel te nemen en het gebruik ervan te laten stoppen. Wij vragen om je begrip voor deze situatie.

    Wij adviseren je het terugzenden van de machine met slang niet uit te stellen, zodat wij zodra er voorraad beschikbaar is, direct je machine kunnen repareren.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Waar vind ik een servicedealer?

    Raadpleeg onze website onder 'Dealerlocator' op Makita.nl, selecteer het vakje servicedealer, vul je postcode in en kies het aantal kilometers waarbinnen je wilt zoeken.

    Let op: Deze dealer dient de slang ook te bestellen, aangezien het geen voorraad artikel betreft vanwege beperkte beschikbaarheid. Wij hopen op je begrip hiervoor.

  • Mag ik een ander merk/type slang toepassen om weer sneller operationeel te zijn?

    Wij adviseren je om dit niet te doen, aangezien het volledig op eigen risico is en wij de risico's niet kunnen inschatten. Om de veiligheid en betrouwbaarheid van het gereedschap te handhaven, dienen alle reparaties, onderhoud of afstellingen te worden uitgevoerd bij een erkend Makita-servicecentrum of de Makita-fabriek, en altijd met gebruik van Makita-vervangingsonderdelen.

  • Ik kan niet wachten totdat jullie de nieuwe slang binnen krijgen, mag ik toch blijven doorwerken?

    Nee, het gebruik van de oude slang wordt ten zeerste afgeraden en geschiedt volledig op eigen risico. Wij adviseren je aan te melden via onderstaande link, of de machine met slang aan te melden voor retour. Zodat wij het, zodra de voorraad beschikbaar is, je kunnen voorzien van een nieuwe slang, of je machine kunnen repareren.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Ik heb dit toestel recentelijk gekocht maar kan/mag deze nu niet gebruiken. Kan ik deze retourneren zodat ik een ander toestel kan kopen?

    Makita is verplicht een passende oplossing te bieden. Wij zorgen ervoor dat er weer veilig gewerkt kan worden met de machine door de slang te vervangen via Makita of een Makita servicedealer, of je kunt ervoor kiezen de slang zelf te vervangen. Het is helaas niet mogelijk om je machine te retourneren en het geld terug te krijgen.

    Het betreft een wereldwijde terugroepactie met leveringen van de slangen in fasen. Wij vragen om je begrip voor eventuele vertraging. Je kunt je aanmelden via onderstaande link, of de machine met slang aan te melden voor retour, zodat wij je, zodra de voorraad beschikbaar is, direct een vervangende slang kunnen toesturen of de machine kunnen repareren.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Hoe weet ik of mijn slang al vervangen is, waaraan kan ik dat zien?

    Onderstaand kun je controleren of de juiste slang op je machine is gemonteerd. Indien de slang niet correct is, verzoeken wij je vriendelijk je aan te melden via onderstaande link, of de machine met slang aan te melden voor retour.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.

  • Is er een lijst beschikbaar met serienummers welke machines het betreft?

    De producten waar het om gaat kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van hun serienummer. De teruggeroepen serienummers zijn:
    • 1001K tot 225289K
    • 1001R tot 87860R
    • 1001E tot 16934E

  • Mijn serienummer wijkt af van de lijst, mag de slang of machine met slang dan ook retour?

    Ja, ook dan kom je in aanmerking voor een retour. Onderstaand kun je controleren of de juiste slang op je machine is gemonteerd. Indien de slang niet correct is, verzoeken wij je vriendelijk je aan te melden via onderstaande link, of de machine met slang aan te melden voor retour.

    Let op: Zonder vermelding van het serienummer kunnen wij helaas geen gratis vervangende slang verstrekken, indien je ervoor kiest de slang zelf te vervangen.

    Via deze link kun je een vervangende slang aanvragen.

    Via deze link kun je jouw machine aanmelden voor reparatie.