Dealer Reparatie Service
“Een machine die gerepareerd moet worden, wil je zo snel mogelijk weer terughebben voor gebruik.” Je hebt immers niet overal een reserve van liggen en je moet wel vooruit. Makita’s Dealer Reparatie Service is voor ons dan ook ideaal.” Aldus Patrick Ikink, hoofd materieeldienst bij de KlaassenGroep.
“Op de bouw gaan ze echt niet zitten wachten totdat een machine weer gerepareerd terugkomt,” vervolgt Patrick. “Dat kan ook niet, het werk gaat en moet gewoon dóór. Ik vind de service die onze dealer via Makita aanbiedt, dan ook perfect. Dat gaat gemakkelijk, snel en goed. Op de website van Makita kan ik via Mijn Makita in het menu DRS aangeven waar en wanneer de machines opgehaald moeten worden. Makita repareert, beoordeelt de machine en vaak e-mailt de monteur me de volgende dag om door te geven wat er met de machine aan de hand is, wat de eventuele reparatie kosten zijn en wat we vervolgens willen in afhandeling. Reparatie, inruil, ongerepareerd retour of vernietigen.
Het belang soms om nieuwe reparaties te voorkomen, blijft altijd dat de machine gebruikt dient te worden waarvoor deze is bestemd en dat de gebruiker deze deskundig gebruikt. Bij verkeerd gebruik kunnen we samen met de kennis van Makita aan de gebruiker doorgeven hoe dit te voorkomen.
Garantie op de complete machine
Patrick vertelt dat hij de gerepareerde machine vaak al de dag na de e-mail retour heeft. Dat is inclusief ophalen en wegbrengen dus ruim binnen één werkweek. “Nou, daar kun je zelf eigenlijk niet voor repareren. Wel als er iets kleiners aan de hand is natuurlijk. Een snoertje vervangen bijvoorbeeld, periodiek onderhoud en de NEN3140 keuringen, dat blijven we gewoon zelf doen. Het mooie is dat Makita op al haar gerepareerde machines drie maanden garantie geeft. Niet alleen op het gerepareerde onderdeel, maar op de complete machine. Dat vind ik top.”
Administratie zo simpel mogelijk
Na de reparatie ontvangt Patrick de factuur van zijn Makitadealer. Handig, want zo gaat alle administratie via de dealer. Maar hij heeft wel gewoon direct contact met de Technische Dienst van Makita. “Als het gaat over reparaties, maar ook over productadvies.
Hoe kan ik er gebruik van maken?
Je meldt een reparatie aan via Mijn Makita en een koerier haalt de machine gratis bij je op. Het is de snelste weg voor reparaties. Deze service wordt aangeboden door jouw Makita dealer en bij interesse dien je eerst met de dealer contact opnemen of onderstaand formulier invullen. Je aanvraag komt dan terecht bij een account manager van Makita Nederland. Hij zal contact opnemen met je dealer en je op de hoogte houden.
Wil je gebruik maken van DRS? Dien een aanvraag in door in te loggen met jouw 'Mijn Makita account', Dealer Reparatie Service te kiezen in het menu en je dealer te selecteren. Je aanvraag wordt vervolgens in behandeling genomen. Een van onze medewerkers neemt hiervoor dan binnenkort contact met je op. Deze service is alleen beschikbaar voor professionele eindgebruikers met een machinepark van meer dan 20 machines.
Let op: Indien je gebruik maakt van DRS dien je je ophaalopdracht klaar te zetten voor de chauffeur van DHL zodat deze niet onnodig opgehouden wordt.