Let op: je browser is verouderd. Makita.nl wordt niet volledig ondersteund door Internet Explorer. Om de website goed te laten functioneren raden we je aan om een recente versie van Microsoft Edge, Chrome of FireFox te gebruiken.

Veelgestelde vragen

Klantenservice

FAQ - Klantenservice

Acties

FAQ - Acties

Reparatieservice

FAQ - Reparatieservice

  • Ik wil mijn machine laten repareren. Hoe werkt dit?

    Het defecte product breng je naar je dealer. Zij zorgen voor transport naar Makita. Binnen 48 uur na ontvangst bij Makita Nederland wordt je Makita gerepareerd. Zijn de reparatiekosten hoger dan 40% van de nieuwwaarde? Dan doen we je een inruilvoorstel. 

    Mocht de dealer niet meer bestaan of ben je verhuist, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden. Raadpleeg hiervoor de dealerlocator. Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk.

  • Hoe maak ik aanspraak op mijn garantie?

    Wanneer je aanspraak wil maken op je garantie, neem je het defecte product samen met je aankoopnota en garantiecertificaat (van toepassing bij verlengde garantie) mee naar je dealer. Je dealer zal voor het transport naar Makita zorgen. Vervolgens neemt Makita het product in behandeling. Over het algemeen repareren we binnen 24 uur en hoef je dus nooit lang te wachten tot je de producten weer in bezit hebt.

  • Hoe kom ik aan mijn keuringsrapport NEN3140?

    Stuur een verzoek naar repair@makita.nl onder vermelding van zescijferig reparatienummer. Deze kun je vinden op het label en/of de sticker met zescijferige code op de machine/koffer. Wij streven ernaar om deze binnen twee werkdagen tot jouw beschikking te hebben.

     

  • Feedback/opmerking n.a.v. uitgevoerde reparatie

    Heb je een opmerking m.b.t. je reparatie dan kun je dit via repair@makita.nl kenbaar maken, onder vermelding van het reparatienummer. Deze kun je vinden op de sticker met 6-cijferige code op de machine/koffer zodat je reactie juist kan worden beantwoord. Wij streven ernaar om onze service continue te verbeteren. Feedback wordt dan ook zeer gewaardeerd.  

  • Hoe kan ik mijn Makita producten registreren voor verlengde garantie?

    In je Mijn Makita account heb je de mogelijkheid om je producten te registreren voor verlengde garantie. Klik daarbij op ‘garantie’ en vervolgens op de registratieknop. Mochten er nog onduidelijkheden zijn kun je contact opnemen met de Klantenservice verkoop@makita.nl.

  • Kan ik mijn machine rechtstreeks naar Makita sturen voor reparatie?

    Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk. Alle reparaties dienen te lopen via een officiele Makita dealer. Zij zorgen voor transport naar Makita. Binnen 48 uur na ontvangst bij Makita Nederland wordt je Makita gerepareerd. Zijn de reparatiekosten hoger dan 40% van de nieuwwaarde? Dan doen we je een inruilvoorstel. 

    Mocht de dealer niet meer bestaan of ben je verhuist, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden. Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt. 

  • Ik kan mijn dealer niet bereiken. Wat moet ik nu doen?

    Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk. Alle reparaties dienen te lopen via een officiele Makita dealer. Mocht de dealer niet bereikbaar zijn of niet meer bestaan, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden.
    Let op: het kan zijn dat een dealer behandelingskosten in rekening brengt, wanneer het product niet daar is aangekocht. 

    Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt. 

     

  • Ik weet niet bij welke dealer ik mijn machine gekocht heb. Waar kan ik dit vinden?

    Je kunt op de factuur of kassabon zien wie jouw Makita dealer is. Controleer vooraf goed of het een officiele Makita dealer is door middel van de dealerlocator

  • Hoelang ben ik mijn machine kwijt bij een reparatie?

    Makita repareert je machine binnen 48 uur of stuurt vooraf een prijsopgave wanneer totale reparatiekosten > 40% van een vergelijkbare machine bedragen. Met het transport van- en naar je dealer ben je je machine in de regel enkele dagen kwijt. Duurt het langer? Informeer bij je dealer of hij de machine al naar Makita heeft toegestuurd. 

  • Wat is Dealer Reparatie Service (DRS)?

    Om professionele gebruikers nog sneller te kunnen helpen, hebben we DRS in het leven geroepen. Met deze service kunnen professionele gebruikers, na eenmalige toestemming van de dealer, hun reparaties direct bij Makita aanmelden en laten ophalen door een koerier. Zonder tussenkomst van de dealer dus, dat bespaart tijd. Achteraf volgt de factuur via de dealer.

  • Kan ik zelf Dealer Reparatie Service (DRS) aanvragen?

    Nee dat is niet mogelijk. DRS is in het leven geroepen om de professionele gebruiker nog sneller te kunnen helpen. Met deze service kunnen professionele gebruikers, na eenmalige toestemming van de dealer, hun reparaties direct bij Makita aanmelden en laten ophalen door een koerier. Zonder tussenkomst van de dealer dus, dat bespaart tijd. Achteraf volgt de factuur via de dealer.

  • Ik wil graag onderdelen bestellen, hoe moet dat?

    Onderdelen kun je helaas niet direct via Makita.nl bestellen. Wel kun je via de onderdelentekeningen het artikelnummer opzoeken en via jouw dealer bestellen. Veel onderdelen zijn op voorraad en na bestelling kun je ze doorgaans binnen enkele dagen in huis hebben (afhankelijk van de dealer).

  • Hoe en waar kan ik onderdelen bestellen?

    Bij ieder product van Makita staan onderdelentekeningen. Waar je ze kunt vinden staat hier. Onder vermelding van de juiste artikelnummers kun je via jouw Makita dealer onderdelen bestellen, deze zijn meestal vanuit Makita uit voorraad leverbaar . Als je op zoek bent naar een dealer geef dan op onze website in de dealerlocator jouw postcode in en deze geeft dan diverse dealers bij je in de buurt weer.

  • Wat is een servicecontract?

    Een servicecontract is alles omvattend en volledig voorspelbaar wat kosten betreft. Al het benodigde onderhoud, de reparaties, NEN3140 keuringen en transportkosten worden hiermee gedekt.

    Alles over servicecontracten vind je hier

  • Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Makita?

    Heb je product gerelateerde vragen? Stel dan je vraag.
    Heb je andere vragen of opmerkingen dan verwijzen we je graag door naar het juiste contactpunt:


    Klantenservice:
    Telefoon:              040 - 206 4064
    E-mail:                 klantenservice@makita.nl

    Acties:
    Telefoon:              040 - 440 0555
    E-mail:                 actie@makita.nl                           

    Reparatieservice  (garantie en reparatie):
    Telefoon:              040 - 206 4030
    E-mail:                 service@makita.nl

    Adviseurs
    E-mail:                 adviseur@makita.nl


    Twijfel je nog over wat het juiste contactpunt is? Neem dan contact op met het Centrale nummer of emailadres:

    Telefoon:              040 - 206 4040
    E-mail:                 info@makita.nl