Veelgestelde vragen
FAQ - Klantenservice
-
Waar vind ik een Makita dealer?
Makita dealers zitten in heel Nederland. Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt.
-
Waarom moet ik een dealer kiezen wanneer ik op Makita.nl bestel?
Je koopt dan wel via de officiële website van Makita, maar Makita verkoopt niet rechtstreeks. Officieel doe je je aankoop bij je dealer en zij zorgen ook voor de verdere afhandeling. Voor garantie en vragen kun je dan ook bij je lokale dealer terecht. Wel zo handig.
-
Waarom kan ik alleen met iDeal betalen?
Makita Nederland heeft met hun dealers afspraken gemaakt waarbij we de afhandeling volledig willen verzorgen, zonder de dealer buiten te sluiten. Zodat jij kunt genieten van alle gemak en betrouwbaarheid die je krijgt van jouw eigen dealer. Dit betekent wel dat het enkel mogelijk is, met iDeal als betaalmethode. Wij danken je hartelijk voor jouw begrip.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen onder de €150 (exclusief BTW) betaal je verzendkosten. Daarboven betaal je geen verzendkosten. De verzendkosten zijn €15 (inclusief BTW).
-
Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling heb ontvangen?
Wanneer je bestelde artikelen op voorraad zijn en je bestelt vóór 12:00, dan worden de producten dezelfde dag nog verstuurd. Dan kun je ze doorgaans binnen 3 werkdagen verwachten.
-
Hoelang heb ik garantie op mijn producten?
Standaard heb je één jaar garantie op je machines en twee jaar op accu’s en laders. Je kunt machines echter verlengen naar 3 jaar. Alle garantiebepalingen en uitzonderingen kun je hier teruglezen.
-
Hoe kan ik de garantie van Makita verlengen?
Door een Mijn Makita account aan te maken en binnen vier weken na aankoop je producten te registreren in Mijn Makita. Belangrijk is dat je goed je aankoopnota bewaart. Je garantiecertificaat kun je na registratie downloaden.
-
Hoe maak ik aanspraak op mijn garantie?
Wanneer je aanspraak wil maken op je garantie, neem je het defecte product samen met je aankoopnota en garantiecertificaat (van toepassing bij verlengde garantie) mee naar je dealer. Je dealer zal voor het transport naar Makita zorgen. Vervolgens neemt Makita het product in behandeling. Over het algemeen repareren we binnen 24 uur en hoef je dus nooit lang te wachten tot je de producten weer in bezit hebt.
-
Hoe kan ik mijn Makita producten registreren voor verlengde garantie?
In je Mijn Makita account heb je de mogelijkheid om je producten te registreren voor verlengde garantie. Klik daarbij op ‘garantie’ en vervolgens op de registratieknop.
Mochten er nog onduidelijkheden zijn kun je contact opnemen met de Klantenservice verkoop@makita.nl. -
Hoe maak ik een Makita account aan?
Rechtsboven vind je een knop met Mijn Makita. Klik daarop, of gebruik deze link, om een account aan te maken of om in te loggen.
-
Welke producten vallen onder de verlengde garantie?
Vrijwel al het in Nederland aangekochte en door Makita Nederland gedistribueerde lithium ion gereedschap valt onder de verlengde garantie. Uitzonderingen zijn lasers, acculampen, benzinegereedschap, luchtgereedschap, compressoren, gas tackers en accurate momentsleutels.
Lees meer over uitzonderingen in de garantiebepalingen
-
Ik wil mijn producten retourneren en zie af van mijn aankoop. Hoe moet ik dit afhandelen?
Omdat je je aankoop doet bij een dealer van Makita, is het belangrijk dat je de producten die je wilt retourneren terugbrengt (of stuurt) naar je dealer. Wettelijk gezien heb je 14 dagen om zonder reden van opgaaf je producten te retourneren. Let er wel op dat ze compleet, onbeschadigd zijn en in de orginele verpakking retour gezonden wordt.
-
Kan ik machines van Makita leasen?
Indien je een professional bent is dit mogelijk. Door te leasen hoef je niet direct flink te investeren, maar spreid je de kosten over een langere periode. Alles weten over lease? Raadpleeg dan deze pagina
-
Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Makita?
Heb je product gerelateerde vragen? Stel dan je vraag.
Heb je andere vragen of opmerkingen dan verwijzen we je graag door naar het juiste contactpunt:
Klantenservice:
Telefoon: 040 - 206 4064
E-mail: klantenservice@makita.nl
Acties:
Telefoon: 040 - 440 0555
E-mail: actie@makita.nl
Reparatieservice (garantie en reparatie):
Telefoon: 040 - 206 4030
E-mail: service@makita.nl
Adviseurs
E-mail: adviseur@makita.nl
Twijfel je nog over wat het juiste contactpunt is? Neem dan contact op met het Centrale nummer of emailadres:Telefoon: 040 - 206 4040
E-mail: info@makita.nl -
Waar kan ik inloggen/ registreren?
Rechtsboven vind je een knop met Mijn Makita. Klik daarop, of gebruik deze link, om een account aan te maken of om in te loggen.
-
Hoe blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws over producten van Makita?
Als je al een Mijn Makita account hebt kun je je eenvoudig aanmelden voor de maandelijkse nieuwsbrief of het gratis M magazine. Hier kun je je direct inschrijven voor de Makita email.
-
Kan ik mij aan/ afmelden voor de nieuwsbrief?
Je kunt je voor de Makita E-mail en ons M magazine aanmelden via de knop Makita eMail in het linkermenu in Mijn Makita. Als je daar op klikt, verschijnt de knop ‘mailing beheer’ waar je je aan- en af kunt melden.
-
Kan ik in Mijn Makita mijn adres wijzigen?
Dat kan. Wanneer je inlogt op Mijn Makita vind je aan de linkerkant een menu. Klik daar op Mijn gegevens wijzigen en je kunt al je gegevens beheren.
-
Waarom moet ik een dealer kiezen wanneer ik op Makita.nl bestel?
Je koopt dan wel via de officiële website van Makita, maar Makita verkoopt niet rechtstreeks. Officieel doe je je aankoop bij je dealer en zij zorgen ook voor de verdere afhandeling. Voor garantie en vragen kun je dan ook bij je lokale dealer terecht. Wel zo handig.
FAQ - Acties
-
Welke aanbiedingen heeft Makita op dit moment?
Alle landelijke aanbiedingen gelden voor alle Makita dealers en vind je terug op www.makita.nl/aanbieding.
-
Welke Makita producten doen er mee aan de actie?
Een overzicht van alle producten die meedoen in de actie vind je op www.makita.nl/aanbieding
-
Hoe werkt de actie?
Voor een gratis item:
1. Koop een actiemachine en claim je gratis item op www.makita.nl/aanbieding.
2. Vul je gegevens in.
3. Upload je aankoopbewijs
4. Na goedkeuring wordt het gratis item naar je toegestuurd volgens de termijn van in algemene voorwaarden. -
Kan ik meerdere gratis items op verschillende producten aanvragen?
Particuliere gebruikers kunnen in de actieperiode maximaal 5 gratis items
aanvragen en alleen van verschillende producten. Per machine kun je 1 gratis item
aanvragen.Zakelijke gebruikers hebben geen limiet.
-
Mag ik meerdere keren gebruik maken van een actie?
Dat kan, als je maar voldoet aan de voorwaarden. Wanneer we gratis Makita producten weggeven geldt dat per aangekochte machine één gratis product kan worden aangevraagd. Je kunt dus niet voor dezelfde machine meerdere aanvragen indienen.
Particuliere gebruikers kunnen in de actieperiode maximaal 5 gratis items
aanvragen en alleen van verschillende producten. Per machine kun je 1 gratis item
aanvragen.Zakelijke gebruikers hebben geen limiet.
-
Tot wanneer kan ik mijn gratis item aanvragen?
Je dient je actieproduct gedurende de actieperiode aan te kopen. Het online registeren is nog mogelijk tot één maand na afloop van de actieperiode.
-
De actieperiode is afgelopen, maar ik wil toch nog graag in aanmerking komen. Kan dat?
Omdat we begrijpen dat je niet altijd direct je aanvraag kunt indienen, omdat je de producten bijvoorbeeld nog niet hebt, zorgen we er voor dat de aanvraagperiode altijd een maand langer is dan de actieperiode. Voorbeeld: De actieperiode is van januari tot en met eind maart. Je kunt dan de hele maand april je actie verzilveren. Zolang je de aankoop maar in de actieperiode hebt gedaan.
-
Kan ik mijn gratis item ook op een andere manier aanvragen?
Nee, dat kan alleen op www.makita.nl/aanbieding.
-
Ik heb een aanvraag ingediend voor een gratis item maar nog steeds niks gehoord. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?
Na registratie op www.makita.nl/aanbieding kun je de status van je aanvraag volgen via je actie account ('status actie').
Wanneer je registratie niet zichtbaar is, neem dan telefonisch contact op via 040-440 05 55 of stuur een mail naar actie@makita.nl. -
Is mijn aanvraag goed aangekomen?
Na registratie op www.makita.nl/aanbieding kun je de status van je aanvraag volgen via je account ('status actie').
Wanneer je registratie niet zichtbaar is, neem dan telefonisch contact op via 040-440 05 55 of stuur een mail naar actie@makita.nl. -
Waar vind ik de actievoorwaarden?
De actievoorwaarden vind je op de registratiesite (www.makita.nl/aanbieding). Lees deze door voordat je het registratieformulier verzendt.
-
Ik heb mijn product gekocht binnen de actieperiode maar de dealer kan niet leveren. Kan ik toch meedoen met de actie?
Ja, dat kan. Alle actieproducten die niet leverbaar zijn in de actieperiode bij een officiele Makita dealer vallen in back-order. Bij deze actieproducten wordt een verlengde registratietermijn van één maand na uitlevering gehanteerd.
Upload je aankoopbon met daarop de datum van aankoop die binnen de actieperiode valt, samen met de factuur wanneer je je aankoop registreert. Uiteraard enkel en alleen als je kan bewijzen dat je aankoop ook daadwerkelijk binnen de actieperiode valt.
-
Welke formaten moet ik gebruiken om mijn gevraagde document te uploaden?
Het document mag niet groter zijn dan 4Mb. De standaardformaten Jpeg, PDF en TIF zijn de enige toegelaten formaten.
-
Mijn persoonlijke gegevens zijn veranderd sinds ik mijn eerste aankoop heb geregistreerd. Wat moet ik doen?
Bij wijzigingen van persoonlijke gegevens na registratie kun je telefonisch contact opnemen met het nummer 040-440 05 55 of per mail via actie@makita.nl.
-
Waarom moet ik het serienummer invullen?
Wij vragen het serienummer om fraude te voorkomen.
-
Waar vind ik het serienummer?
De positie van het serienummer verschilt van product tot product. Via de onderstaande link kun je bekijken waar het serienummer van jouw specifieke product zich bevindt.
Positie serienummers: www.makita.nl/kenniscentrum/serienummer
Verwar het serienummer niet met het modelnummer of streepjescode.
-
Ik woon in het buitenland, kan ik meedoen aan deze actie?
Als niet-ingezetene van Nederland kun je geen gebruik maken van de acties in Nederland.
-
Ik heb mijn product gekocht in het buitenland, kan ik deelnemen aan de actie?
Nee, de Makita machine moet zijn gekocht bij een officiële Makita dealer in Nederland om te kunnen deelnemen aan de actie.
-
Mijn dealer heeft een aanbieding die niet op Makita.nl staat. Kan dat?
Dat kan. Naast landelijke aanbiedingen, staat het een dealer vrij om zelf ook acties te organiseren. Zo kan het dat Makita producten soms in de aanbiedingen zitten, terwijl dat niet op Makita.nl duidelijk is.
-
Ik heb gemerkt dat Makita in andere landen andere promoties voeren. Waarom is dat? Kunnen niet overal dezelfde promoties gevoerd worden?
In ieder land waar Makita gevestigd is worden promoties afgestemd op haar eigen thuismarkt.
-
Ik was niet op de hoogte van deze promotie en heb mijn product gekocht enkele weken voor of na de actieperiode. Kan ik toch meedoen met de actie?
Het spijt ons dat je buiten de actieperiode valt, maar we kunnen geen uitzondering maken op de data die in onze actievoorwaarden vermeld staan.
-
Wat wordt beschouwd als een correct aankoopbewijs?
Voor zowel aankopen in een winkelpunt als aankopen via internet vragen wij een aankoopfactuur waar het modelnummer, de naam van het product, de aankoopdatum en de naam van de dealer duidelijk vermeld zijn.
De N.A.W. gegevens op de factuur dienen gelijk te zijn aan degene die registreert. -
Welke producten doen niet mee in de actie?
Producten die niet meedoen in de actie zijn:
1) Andere producten dan de actieproducten vermeld op makita.nl/aanbieding.
2) Producten die zijn aangekocht buiten de promotieperiode
3) Producten gekocht bij een dealer buiten Nederland
4) Tweedehands, gerecycleerde en namaak producten -
Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Makita over de actie?
Wanneer je niet het juiste antwoord kunt terugvinden kun je telefonisch contact opnemen met het nummer 040-440 05 55 of per mail via actie@makita.nl.
FAQ - Reparatieservice
-
Ik wil mijn machine laten repareren. Hoe werkt dit?
Het defecte product breng je naar je dealer. Zij zorgen voor transport naar Makita. Binnen 48 uur na ontvangst bij Makita Nederland wordt je Makita gerepareerd. Zijn de reparatiekosten hoger dan 40% van de nieuwwaarde? Dan doen we je een inruilvoorstel.
Mocht de dealer niet meer bestaan of ben je verhuist, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden. Raadpleeg hiervoor de dealerlocator. Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk.
-
Hoe maak ik aanspraak op mijn garantie?
Wanneer je aanspraak wil maken op je garantie, neem je het defecte product samen met je aankoopnota en garantiecertificaat (van toepassing bij verlengde garantie) mee naar je dealer. Je dealer zal voor het transport naar Makita zorgen. Vervolgens neemt Makita het product in behandeling. Over het algemeen repareren we binnen 24 uur en hoef je dus nooit lang te wachten tot je de producten weer in bezit hebt.
-
Hoe kom ik aan mijn keuringsrapport NEN3140?
Stuur een verzoek naar repair@makita.nl onder vermelding van zescijferig reparatienummer. Deze kun je vinden op het label en/of de sticker met zescijferige code op de machine/koffer. Wij streven ernaar om deze binnen twee werkdagen tot jouw beschikking te hebben.
-
Feedback/opmerking n.a.v. uitgevoerde reparatie
Heb je een opmerking m.b.t. je reparatie dan kun je dit via repair@makita.nl kenbaar maken, onder vermelding van het reparatienummer. Deze kun je vinden op de sticker met 6-cijferige code op de machine/koffer zodat je reactie juist kan worden beantwoord. Wij streven ernaar om onze service continue te verbeteren. Feedback wordt dan ook zeer gewaardeerd.
-
Hoe kan ik mijn Makita producten registreren voor verlengde garantie?
In je Mijn Makita account heb je de mogelijkheid om je producten te registreren voor verlengde garantie. Klik daarbij op ‘garantie’ en vervolgens op de registratieknop. Mochten er nog onduidelijkheden zijn kun je contact opnemen met de Klantenservice verkoop@makita.nl.
-
Kan ik mijn machine rechtstreeks naar Makita sturen voor reparatie?
Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk. Alle reparaties dienen te lopen via een officiele Makita dealer. Zij zorgen voor transport naar Makita. Binnen 48 uur na ontvangst bij Makita Nederland wordt je Makita gerepareerd. Zijn de reparatiekosten hoger dan 40% van de nieuwwaarde? Dan doen we je een inruilvoorstel.
Mocht de dealer niet meer bestaan of ben je verhuist, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden. Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt.
-
Ik kan mijn dealer niet bereiken. Wat moet ik nu doen?
Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk. Alle reparaties dienen te lopen via een officiele Makita dealer. Mocht de dealer niet bereikbaar zijn of niet meer bestaan, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden.
Let op: het kan zijn dat een dealer behandelingskosten in rekening brengt, wanneer het product niet daar is aangekocht.Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt.
-
Ik weet niet bij welke dealer ik mijn machine gekocht heb. Waar kan ik dit vinden?
Je kunt op de factuur of kassabon zien wie jouw Makita dealer is. Controleer vooraf goed of het een officiele Makita dealer is door middel van de dealerlocator.
-
Hoelang ben ik mijn machine kwijt bij een reparatie?
Makita repareert je machine binnen 48 uur of stuurt vooraf een prijsopgave wanneer totale reparatiekosten > 40% van een vergelijkbare machine bedragen. Met het transport van- en naar je dealer ben je je machine in de regel enkele dagen kwijt. Duurt het langer? Informeer bij je dealer of hij de machine al naar Makita heeft toegestuurd.
-
Wat is Dealer Reparatie Service (DRS)?
Om professionele gebruikers nog sneller te kunnen helpen, hebben we DRS in het leven geroepen. Met deze service kunnen professionele gebruikers, na eenmalige toestemming van de dealer, hun reparaties direct bij Makita aanmelden en laten ophalen door een koerier. Zonder tussenkomst van de dealer dus, dat bespaart tijd. Achteraf volgt de factuur via de dealer.
-
Kan ik zelf Dealer Reparatie Service (DRS) aanvragen?
Nee dat is niet mogelijk. DRS is in het leven geroepen om de professionele gebruiker nog sneller te kunnen helpen. Met deze service kunnen professionele gebruikers, na eenmalige toestemming van de dealer, hun reparaties direct bij Makita aanmelden en laten ophalen door een koerier. Zonder tussenkomst van de dealer dus, dat bespaart tijd. Achteraf volgt de factuur via de dealer.
-
Ik wil graag onderdelen bestellen, hoe moet dat?
Onderdelen kun je helaas niet direct via Makita.nl bestellen. Wel kun je via de onderdelentekeningen het artikelnummer opzoeken en via jouw dealer bestellen. Veel onderdelen zijn op voorraad en na bestelling kun je ze doorgaans binnen enkele dagen in huis hebben (afhankelijk van de dealer).
-
Hoe en waar kan ik onderdelen bestellen?
Bij ieder product van Makita staan onderdelentekeningen. Waar je ze kunt vinden staat hier. Onder vermelding van de juiste artikelnummers kun je via jouw Makita dealer onderdelen bestellen, deze zijn meestal vanuit Makita uit voorraad leverbaar . Als je op zoek bent naar een dealer geef dan op onze website in de dealerlocator jouw postcode in en deze geeft dan diverse dealers bij je in de buurt weer.
-
Wat is een servicecontract?
Een servicecontract is alles omvattend en volledig voorspelbaar wat kosten betreft. Al het benodigde onderhoud, de reparaties, NEN3140 keuringen en transportkosten worden hiermee gedekt.
-
Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Makita?
Heb je product gerelateerde vragen? Stel dan je vraag.
Heb je andere vragen of opmerkingen dan verwijzen we je graag door naar het juiste contactpunt:
Klantenservice:
Telefoon: 040 - 206 4064
E-mail: klantenservice@makita.nl
Acties:
Telefoon: 040 - 440 0555
E-mail: actie@makita.nl
Reparatieservice (garantie en reparatie):
Telefoon: 040 - 206 4030
E-mail: service@makita.nl
Adviseurs
E-mail: adviseur@makita.nl
Twijfel je nog over wat het juiste contactpunt is? Neem dan contact op met het Centrale nummer of emailadres:Telefoon: 040 - 206 4040
E-mail: info@makita.nl